Föreningen

Mökkur Ryttarsällskap är en lokal islandshästförening under Svenska islandshästförbundet (SIF) Klubben bildades 16 December år 2002. Vårat säte är i Västerhaninge men våra medlemmar finns runt om i hela Stockholmsområdet. Klubben har idag 117 medlemmar och riktar sig mot ryttare och islandshästälskare på alla nivåer, från den glada ridmotionären till ridskoleeleven, medryttaren och tränings- och tävlingsryttare oavsett nivå!

Mökkur Ryttarsällskap är en lokalklubb som tillhör Östra Svealands Islandshästförening (ÖSI), ett distriktssamarbete mellan loklaklubbarna i Stockholm och Uppland. 2021 valdes Svenska islandshästförbundet in i riksidrottsförbundet (RF) vilket ger oss nya möjligheter att utveckla vår lokalklubb!